T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / YENİMAHALLE - Şehit Emre Vahit Bekli Ortaokulu

AB ERASMUS+ PROJEMİZ "FARKLIYIZ, AMA AYNI HAYALLERİ PAYLAŞIYORUZ"

“DIFFERENT, BUT SHARING THE SAME DREAMS”

“FARKLIYIZ AMA AYNI HAYALLERİ PAYLAŞIYORUZ”

Öncelikler ve Konular

* Eğitim, öğretim, gençlik ve sporun tüm alanlarında kapsayıcılık ve çeşitlilik

 * Ortak değerler, sivil katılım ve katılım

 *Öğrenme dezavantajlarıyla, okulu erken bırakmayla ve temel becerilerdeki düşük yeterlilikle       mücadele

* Katılım, eşitliğin ve ayrımcılığın önlenmesinin teşvik edilmesi

*Yeni öğrenme ve öğretme yöntemleri ve yaklaşımları

*Okulu erken bırakmanın ve eğitimde başarısızlığın önlenmesi

Proje Ortak Ülkeler:

Koordinatör:  School No. 311 / ROMANYA-Bükreş

1.Ortak Okul : Şehit Emre Vahit Bekli Ortaokulu / TÜRKİYE-Ankara

2. Ortak Okul : Gymnasio Neas Kydonias / YUNANİSTAN-Girit

3. Ortak Kuruluş: Fundacion Docete Omnes / İSPANYA

 

Proje Açıklaması:

Özel eğitim ihtiyaçları olan öğrencilerin kaynaştırılması konusu, AB genelindeki okullarda büyük önem taşımaktadır.

Öğretmenlerin özel eğitim ihtiyaçları olan öğrencilerle çalışma becerileri konusunda, üniversitelerdeki eğitim fakültelerinde her zaman yeterince öğretilmemektedir.

Bu nedenle bu projenin genel amacı olarak “Farklılıkların kabulü ve başkalarına hoşgörü alanında eğitimin kabul edilmesine yönelik stratejiler geliştirmek” tir.

Projemizin özel hedefleri şunlardır:

1. Her ortak okuldaki 10 öğretmenin katılacağı, özel ihtiyaçları olan tüm öğrencilerin katılımını kolaylaştıracak şekilde uyarlanmış öğretme-öğrenme yöntemleri konusundaki yeterliliklerini geliştirmek için bir eğitim kursu verilecektir.

Bu nedenle, Avrupa düzeyinde özel ihtiyaçları olan öğrencilerle çalışan 40 öğretmen için bir eğitim kursu geliştirmeyi amaçlıyoruz, böylece her öğrencinin ihtiyaçlarına göre uyarlanmış yeni öğretme-öğrenme yöntemlerini öğrenebileceklerdir.

Böylece, bu ortaklıktaki okullar, her bir ortağın pedagoji uzmanları tarafından geliştirilen farklılaştırılmış pedagoji, özel ihtiyaç psikolojisi ve uyarlanmış pedagojik yöntemleri içeren ortak bir müfredat geliştirecektir.

2. Bu projeyle özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların akademik başarılarının arttırılmasını hedefliyoruz. Projemiz kapsamında planlanan eğitimi almış öğretmenler, özel ihtiyaçları olan öğrencileri destekleyerek ve uyarlanmış stratejiler kullanarak sınıflarında bireysel ve grup öğrenme aktivitelerini uygulayabilecekler. Bu stratejinin bir sonucu olarak, özel ihtiyaçları olan katılımcı öğrencilerin %50’sinin akademik sonuçlarını iyileştirmeyi hedefliyoruz.

3. Diğer öğrencilerin, Kaynaştırma öğrencilerinin bilgi, beceri konusundaki farklılıklarını kabul etmeye yönelik tutumlarındaki yeterlilikleri geliştirmek istiyoruz.

- Ortak okullar ve paydaş okullarda kapsayıcılığı ve ayrımcılık yapmamayı geliştirmek istiyoruz.

Özel ihtiyaçları olan öğrencilerin bulunduğu sınıflarda, okul danışmanları, gönüllüler, STK uzmanları gibi destek uzmanları ve yerel topluluktan veya alandaki profesyonellerden gelen diğer kaynaklar tarafından kaynaştırma atölyeleri geliştirilecek ve uygulanacaktır.

Beklenen sonuç:

Öğrenciler arasında ayrımcılığa dayalı şiddet ve çatışmanın azaltılması.

Ortak okullar için kapsayıcı eğitimdeki metodolojik kaynakları zenginleştirmeyi amaçlıyoruz. Bunu da, özel ihtiyaçları olan çocukların yeterliliklerini artırmaya yönelik eğitim stratejileri ve ayrımcı olmayan kapsayıcı pedagojik çalışma önerileri ile öğretmenler için iyi bir uygulama kılavuzu geliştirerek yapacağız. Bu proje, özel ihtiyaçları olan öğrencilerin başarısının sağlanmasına, öğrencilerin ve öğretmenlerin refahının ve ruh sağlığının desteklenmesine, katılıma ve okulu erken bırakmanın ve okul başarısızlığının önlenmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.

Projemizin Hedef Gurupları

Bu projenin doğrudan ve dolaylı hedef grupları olacaktır.

Doğrudan hedef gruplar için:

1. Her ortak kurumdan özel ihtiyaçları olan öğrenciler (yaklaşık 50.) bu projeden yararlanabilirler.

Bu öğrenciler:

OSB (otizm spektrum bozuklukları), öğrenme güçlükleri (disleksi, disgrafi, diskalkuli), duyu bozuklukları, sınırda zeka, kaygı, depresyon güçlükleri, dikkat bozuklukları, DEHB ve dezavantajlı öğrenciler (yetim, yoksul vb.) gibi engellilikleri olan öğrenciler olabilir.

Proje ortaklığına yaklaşık olarak tüm özel ihtiyaçları olan/dezavantajlı öğrencileri dahil etmeyi hedefliyoruz.

Bunlar arasında, aşağıdaki seçim kriterlerine göre bir veya daha fazla LTT Hareketliliğine dahil edilecek öğrenciler olacaktır:

a) Dış hareketliliğe katılmaya hazır olmak,

b) ebeveyn izni,

c) Yeterli düzeyde İngilizce bilgisi,

d) e-Twinning, Kardeş Okullar gibi diğer uluslararası ve ulusal projelere ve ayrıca okul projelerine daha önce katılmış olmak,

e) Başkalarına ilham veren davranışlara sahip olmak.

2) Eğitimin her kademesinde özel ihtiyaçları olan öğrencilerle çalışan öğretmenlerin projeye dahil edilmesini amaçlıyoruz. Planlayacağımız eğitime, bu öğrencilerle çalışan her ortak kurumdan en az 10 öğretmen (toplamda 50), ilkokul öğretmenleri, Ana Dil dersi, matematik ve Fen Bilimleri öğretmenleri ve danışmanlar katılacaktır.

Öğretmen seçiminde uygulayacağımız kriterler şunlardır:

a) hareketlilik için uygunluk;

b) Proje faaliyetleri sırasında elde edilen bilgilerin yaygınlaştırılması yeteneği,

c) İngilizce iletişim becerileri,

d) Özel eğitim gereksinimi olan çocuklarla çalışma deneyimi,

e) uluslararası, ulusal ve yerel projelere katılma isteği.

f) Bilişim teknolojileri becerileri

3) Her ortak kurumun özel ihtiyaçları olan çocukların eğitim aldığı sınıflarındaki diğer tüm öğrenciler bu projeye dahil edilecektir.

Akademik açıdan başarılı öğrenciler, hareketlilik uygunluklarına, okul projelerine katılımlarına, okuldaki sorumluluklarına, uygunluk durumlarına, ebeveynlerin onayına ve iyi İngilizce bilgisine göre proje için seçilecektir.

Öğretmen ve öğrencilerin şeffaf seçim prosedürü ortakların web sitelerinde yayınlanacaktır.

Dolaylı hedef gruplarımız şunlar olacaktır:

Özel ihtiyaçları olan öğrencilerin ebeveynleri, bu projeye dahil olan okullardaki tüm öğretmenler, ortak okulların bulunduğu bölgedeki okular, eğitim kurumları, özel eğitim kuruluşları ve tüm topluluklar.

 

Şehit Emre Vahit Bekli Ortaokulu olarak bizim projedeki sorumluluklarımız:

-Türk ortak, ortaklaşa uyarlanmış bir öğretim metodolojisinin geliştirilmesinde ortaklığa yardımcı olacaktır.

-Matematik ve Anadil konusunda en az iki yaş grubu özel ihtiyaçları olan öğrenciler için dördüncü toplantıya ev sahipliği yapacak. O olacak

-Özel ihtiyaçları olan öğrencilerin kaynaştırılması alanında hem okulundaki hem de daha önce tamamladığı AB Erasmus+ “I HAVE THE POWER” projesindeki iyi uygulamaları, yaratıcı çalışmaları ve edinilen iyi tecrübeleri paylaşarak katkıda bulunacaktır.

-proje dönemi boyunca ve sonrasında bu projeyi uygulayacak ve yaygınlaştıracaktır,

- Aynı zamanda Projenin genel değerlendirme çalışmasını koordine edecektir.

 

OKULUMUZ PROJE SORUMLULARI:

 

Proje Yürütücüsü:  Meral ACET - Okul Müdürü

Proje İrtibat Kişisi:  Selma DURKUT - İngilizce Öğretmeni

                                    Leyla ÇÖLLÜ - Bilişim Teknolojileri Rehber Öğretmeni                                  

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 11.12.2023 - Güncelleme: 11.12.2023 12:31 - Görüntülenme: 98
  Beğen | 0  kişi beğendi